(Asi) Najznámejšia firemná „kultúra“ na Slovensku

Autor: Judita Vargová | 4.3.2015 o 13:49 | Karma článku: 2,75 | Prečítané:  351x

Kľúčové slová: stavíme sa o striptíz (alebo chľast) – vyšetríme vaše peniaze – voči klientovi vystupujeme bezplatne – platia nás finančné inštitúcie – všetko vykomunikujeme za vás – vybavíme vám šuflíkové produkty – nerušte klientom všetko naraz – ak mi veríš, podpíšeš, ak mi neveríš, nepodpíšeš – koho máme (spriazneného) v [konkrétnej finančnej inštitúcii]?

tiež kľúčové:

zdravím, Jožko, potrebujem tvoj názor na jednu vec, kedy sa môžeme stretnúť?

skupiny tvoríme preto, aby sa sem nováčikom chodilo ľahšie s tým, že sem chodia aj druhí;

keď sa otvorí brána do ovocného sadu, nie je jedno, či prídete s igelitkou alebo nákladiakom;

stačí, keď dáte klientovi podpísať návrh zmluvy, v ktorom je vyplnená iba hlavička s osobnými (nie obchodnými) údajmi klienta, aby klient videl, že je ten návrh jeho (nie inej osoby), zvyšok doplníte potom;

keď do vás nabúra niekto v Audi, je zlé Audi alebo niekto, kto ho šoféroval?

keď stretnete Taliana, ktorý vás okradne, budete si myslieť, že všetci Taliani sú zlodeji, ale budete si myslieť zle, keď stretnete Taliana, ktorý vám pomôže z núdze, budete si myslieť, že všetci Taliani sú dobrí;

súhlas s rozsahom sprostredkovania slúži na ochranu pred klientovou záškodnosťou na súde, zachránila od krachu jedného nemenovaného kolegu, ktorý k úveru ponúkol rodine poistenie, ktoré rodina odmietla a po úmrtí jediného živiteľa sa pokúsila ujsť biede obvinením agenta z toho, že ich málo nútil do zodpovednejšieho rozhodnutia;

 

Sociálna kultúra?

Skôr pasca: dali mi podpísať zmluvu týždeň po odovzdaní všetkých dokladov, o ktorých sa v zmluve píše, že ich dokladaním môžem svoj nástup do funkcie zdržať (pred skompletizovaním dokumentov by mi zrejme nedali na podpis nič). V dobe, keď som mala s touto firmou priamo dočinenia, mi dočasne zošediveli vlasy, a keď som bola nútená sa k mojej skúsenosti po dlhšej dobe vracať, trpeli preťažením orgány môjho trupu. Reprezentanti tejto firmy považujú za absurdné, ak sa s nimi chce klient „baviť“ o konkrétnych produktoch konkrétnych finančných inštitúcií.

 

Právna kultúra?

V zozname práv je štyrikrát viac riadkov práv než povinností podriadeného (malo by ich byť 100%) a v celej zmluve je štyrikrát viac riadkov povinností než práv podriadeného. Novšia zmluva z dielne tejto firmy zakladá oproti predchádzajúcej viac povinností než práv podriadeného. Zmluva sa vyhýba určeniu podielu podriadeného, neobsahuje svoje prílohy, podľa všetkého maskuje právnu hierarchiu seba a NBS vo vzťahu k novému podriadenému a ochraňuje klienta v rôznych bodoch s výnimkou toho najdôležitejšieho: klient netuší, že bude použité jeho číslo telefónu a adresa aj po odvolaní súhlasu so spracovaním údajov na to, aby spolupracovník tejto firmy uplatnil svoj nárok zachraňovať svoju províziu presviedčaním, nech klient platí ďalej niečo, čo preňho nie je výhodné (ergo práva klienta a sprostredkovateľa sa bijú, pretože sú protichodné, jedno právo je na papieri, druhé právo visí vo vzduchu). Nepostrehla som riešenie reklamácií, myslím si, že keď je už niečo sprostredkované, nedá sa s tým pohnúť. Náplňou činnosti spolupracovníka je totiž zrušiť aktuálne klientove zmluvy pod zámienkou, že inštitúcia zvolená klientom je nekvalitná (nazývajú to audit), za účelom založiť klientovi nové, predražené zmluvy s horšími podmienkami pre klienta, pre seba pravdaže lepšími, alebo spolupracovník presviedča ľudí, ktorí poberajú minimálnu mzdu, že môžu byť poistení za rovnakú sumu ako tí, ktorých riziko úrazu či výpadku príjmu je minimálne.

 

Kultúra telekomunikácie?

Ochranu osobných údajov si spolupracovníci tejto firmy vykladajú tak, že len čo ich získajú, volajú predstaviac sa klientovým menom na infolinku finančnej inštitúcie, ktorá si hovor nahráva. Ak použijú klientove údaje poza jeho chrbát na založenie druhého piliera dôchodkového sporenia, z čoho majú peniaze, v prvom roku živnosti klienta v domnení, že to klient aj tak nezistí (zistí to z podkladov k daňovému priznaniu), môže klient napríklad stratiť nárok na čerpanie materského príspevku.

 

Jazyková kultúra?

V zmluve (a iných oficiálnych či neoficiálnych materiáloch) sú gramatické chyby a prvá v rade partnerských spoločností tejto firmy je tá, ktorej robí problém vyjadrovať sa slovensky. Keď reprezentanti tejto firmy vysvetľujú potenciálnym záujemcom háčiky, vysvetľujú im vlastne namotávky, nie prekážky.

 

Kultúra vzdelávania?

Pokiaľ ide o stretnutia nazývané školeniami, odohrávali sa v budove v katastri Trnavy v miestnosti, ktorá nebola projektovaná ako učebňa, len do nej boli prinesené stoličky a tabuľa-trojnožka. Stretnutia nebudili dojem serióznosti a ani serióznymi neboli – podobali sa skôr nezáväznému debatnému krúžku, ktorého účastníci akoby tesne pred touto akciou vymenili montérky, v ktorých hádzali cement lopatou, za oblek narýchlo požičaný od bratranca alebo súrodenca, ktorý im nesedel farbou, strihom ani veľkosťou, nehovoriac o nevkusných doplnkoch outfitu (s viazankou z lesklého materiálu ako negližé pôsobili, akoby išli na karneval – neviem, z koho si brali príklad), pričom ešte vždy mali špinu na rukách a vyjadrovali sa slovníkom najspodnejšej triedy (než som prišla medzi nich, nevedeli sami seba pomenovať slovom „reprezentant“ – aspoň si myslím, že byť nikto je jedna vec, a hrať sa na niekoho, kým nie som, je vec druhá – nazývali sa erjednotka, erdvojka). Náplňou týchto stretnutí bolo rozprávanie príbehov a inštruktáž k nastaveniu súkromia na konkrétnej sociálnej sieti a podobne, úrovňou by ich zatienil deviatak na základnej škole (ak som sa niečo naučila o oblasti záujmu tejto firmy, tak pomocou časopisu FvP, ktorý zmluva z dielne tejto firmy nedefinuje, a z internetu, čiže z vlastnej iniciatívy) a čo je najhoršie, pracovníci na pozícii, pre ktorú sa nevyžaduje doklad o vzdelaní, sedeli na tomto takzvanom školení vedno s vysokoškolákmi.

 

Kultivovaná zábava?

Výsledkom bujarých žúrov je nielen intoxikácia, ale z času na čas aj interrupcia. ozaj veľká bieda

 

Poznámky

Ak nájdete na internete záporné hodnotenia firmy, zrejme si ich firma nenapísala sama. Ak by bola pravda, čo sa píše v zmluve z dielne tejto firmy, získala by som spoluprácou s ňou obchodné zručnosti vyzbrojená odbornými poznatkami zaručujúcimi všeobecnú vážnosť a verejné uznanie – nezískala som nič z toho, práve naopak. Známi sa na mňa pozerajú cez prsty a nedôvera niektorých z nich ku mne im zabránila v účasti na stretávke, ktorú som sa podujala organizovať, pre iných som sa stala terčom výsmechu. Firma pôsobí na finančnom trhu, v rozsahu podnikania má aj výkon ankety. Anketa sa týka trhu práce, lebo finančná anketa sa vraj neosvedčila. V roli anketára som spoznala ľudí, ktorí nereagujú na značku tejto firmy ústretovo a aj po získaní ich čísla telefónu resp. e-mailovej adresy horko-ťažko následne nezdvíhali volania alebo neodpovedali na elektronickú poštu, pričom zmluva z dielne tejto firmy de facto sľubuje potenciálnych klientov tejto firmy. Pokiaľ ide o predajné techniky (ktorých povaha by mala byť buď všeobecne uplatniteľná, alebo individuálne prispôsobená) informačného vedúceho, ktorý mi pripadol, inak najznámejšieho podvodníka Nitry  Patrika B., ktorý by mohol vydať knihu Ako hocikoho primäť podpísať aj to, čo nechce (cítila som sa neohrozene, lebo nie je ľahké zmanipulovať ma priamo, avšak Patrik B. ma dokázal zmanipulovať skrz osobu, ktorej som verila), boli silne nátlakové a celkovo mi predstavil len podlé triky na vylákanie údajov na ďalšie spracovanie, využívajúce psychické odozvy subjektu, pričom ja ako hrdá žena som nikdy za 25 rokov svojho života nevzbudila v okolí ani štipku ľútosti a nikdy som sa nepýtala na názor druhých, čiže táto metóda u Patrika B. osvedčená bola v mojom prípade odsúdená na neúspech: podľa pokynov Patrika B. som mala cez sociálnu sieť rozposlať správu čo najväčšiemu počtu kontaktov, ktorej obsahom bolo klamstvo, že mi spadol telefón do záchoda a vymazali sa mi telefónne čísla, ktoré chcem touto cestou získať nanovo. Firma, o ktorej píšem, avšak ju nepomenúvam priamo, sa zrejme sama neprihlási k týmto praktikám. Nepíšem o nej preto, že by som im závidela úspech, ale z toho dôvodu, že ľudia, žiaľ, majú sklony ignorovať chyby svojho nádejného chlebodarcu, veď predsa nikto nie je dokonalý. Ak sa dokážete poučiť z chýb, omylov a prešľapov iných, niet dôvodu, pre ktorý by ste mali spolupracovať s touto firmou – nenaučia vás robiť/neurobia vám lepšiu finančnú analýzu, než by ste si urobili sami doma, čo by ste chceli zadarmo?

 

Varovné signály

1) Vaša kontaktná osoba na pohovore tvrdí niečo iné, než bolo uvedené v inzeráte alebo bolo sľúbené počas ankety (poznámka: keby bol v ponuke trvalý pracovný pomer v administratíve spoločnosti, bolo by miestom výkonu práce sídlo spoločnosti a kontaktnou osobou by nebola samostatne zárobkovo činná osoba, ale konateľ/člen predstavenstva, príp. ním poverená a zamestnaná osoba – skutočnosť, že autorom inzerátu nie je zástupca samotnej spoločnosti, nezbavuje zodpovednosti tú osobu z vedenia spoločnosti, ktorá znenie inzerátu podľa vnútorných predpisov sama schválila – neverte plytkej výhovorke, že táto pozícia je už obsadená), a to v neoznačenej kancelárii.

2) Vaša kontaktná osoba sa otvorene priznáva, že parkuje zadarmo na mieste, ktoré je spoplatnené, ignoruje úrady, je ľahostajný k testom (skúškam), býva u rodičov, nosí na krku reťaz a neskrývane vedie promiskuitný život; trpí anomálne chudou postavou (a klepe sa od absťákov) prípadne nadváhou; používa pirátske nahrávky.

3) Vaša kontaktná osoba si často uplatňuje poistné plnenie na počmárané auto, čo ale nikdy nenahlási na polícii (vysvetlenie: podviedol toľkých, že nemá šancu zistiť, o pomstu ktorého z nich ide, okrem toho by vznikli vyšetrovaním činiteľa a príčiny činu problémy jemu samému).

4) Vaša kontaktná osoba vám prejavuje bezvýznamné láskavosti, aby si vás naklonila, pred tak významným krokom ako podpísanie zmluvy, alebo navodila atmosféru, že aj predložením zmluvy na podpis vám robí láskavosť, pričom sa pri predkladaní ani netvári formálne, ale je veselo naladená, akoby vám dávala podpísať iba formičku na pieskové koláčiky (poznámka: produkty, ktoré firma ponúka, súvisia s finančným plánovaním; pri finančnom plánovaní treba uvažovať triezvo, realisticky; váš nadriadený vás vyššie uvedeným postupom vedie k optimizmu).

5) Cudzí s vážnou tvárou dokumentujú počiny spoločnosti a následne ich devastujú

(v mojom prípade patrí do položky Keď je neskoro; vysvetlenie devastácie: nespokojný klient obzvlášť neznesie, keď ten, kto ho oklamal, klame, že sa môže pýšiť rádovo prehnaným počtom spokojných klientov).

Alebo

1) Agent v oblasti financií pôsobí kratšie než 4 roky a je pohotový ponúknuť vám sprostredkovanie nefinančných produktov za finančnú províziu od vlastníka produktu, ktorým je inštitúcia mimo oficiálnych partnerov firmy, pod značkou ktorej vás oslovil.

2) Agent odpovedá, ale neodpovedá na vaše otázky, skôr ich zmieta za stola.

3) Agent je vždy uponáhľaný a očakáva, že mu to budete tolerovať, ba dokonca že by ste ho za to mali obdivovať.

4) Agent je otvorený podporovať písomné klamstvo.

5) Agent používa na výpočet tajné vzorce.

6) Agent vám za podpísanie ponúka (hotové) peniaze.

7) Agent vás odrádza od dokladania lekárskych správ na posúdenie rizika, keď je váš stav vážny

(vysvetlenie: hrozí, že za vás nedostane peniaze, lebo ste potenciálne nepoistiteľná osoba – to, že ak klientovi nárokovaním si poistného plnenia vznikne dlh v sociálnej poisťovni, znamená pre finančnú inštitúciu a sprostredkovateľa čistý zisk, je fakt -FACTVMEST=STALO SA- to,  že príchodom sprostredkovateľských firiem na trh sa zvýšil objem voľných peňazí finančným inštitúciám, je špekulácia).

8) Agent vymenúva iba pozitíva produktov portfólia, zahmlieva ich riziká aj riziko spojené so samotným finančným sprostredkovaním, ktoré spočíva v tom, že podľa zákona za chyby úmyselné alebo neúmyselné nesie zodpovednosť buď klient alebo zamestnanec finančnej inštitúcie v plnom rozsahu, sprostredkovateľ nikdy (ani nemá dlhú životnosť, keby ste ho chceli udať za ujmu), a v tom, že agent môže ponúkať iba produkty partnerských spoločností (ak agent vykoná finančné poradenstvo v tom zmysle, že klienta pošle obstarať si produkt u konkurencie, porušuje zmluvu z dielne firmy, ktorá zakazuje vykonávať finančné poradenstvo).

9) Agent vám nikdy neprezradil, koľko zarobí tým, že vám sprostredkuje to, čo vám ponúka.

 

Keď je neskoro

a) Vaša kontaktná osoba ako váš nadriadený od vás vyžaduje, aby ste fingovali klienta, ktorého osobné údaje získal, do telefónu finančnej inštitúcii priamo na pásku, pretože klient je opačného pohlavia než váš nadriadený.

b) Oslovení občania s vami odmietajú konverzovať.

c) Váš nadriadený si vynucuje stretnutie s vašimi príbuznými pod falošnými zámienkami, napríklad že sa chce spojiť s vami, ale nemôže sa dovolať, hoci žiadne blokovanie ani zmeškané hovory nemáte.

d) Trpíte sociálnym vylúčením v kruhu známych, ktorí deklarujú, že majú za sebou to, čo vás ešte len čaká.

e) Váš nadriadený od vás očakáva, že budete klientom ponúkať aj to, čo im nemôžete sprostredkovať, lebo je to nad rámec vášho oprávnenia.

alebo

Zháňate si právnika, lebo zadarmo nie je nikto ochotný vám pomôcť von z kaše, keď ste zistili, že v zmluve sú nastavené diametrálne odlišné parametre, než aké podľa ústnej dohody mali byť, a finančná inštitúcia na jednej strane uznáva, že ste boli sprostredkovateľom podvedení, na druhej strane trvá na znení sprostredkovanej zmluvy a obojstrannom plnení záväzkov, avšak nemáte v rodine iného finančného guru, ktorý by vám dôveroval a založil poistku skôr, než sa stanete neplatičom z pohľadu finančnej inštitúcie s dvojakým metrom.

 

Dôležité informácie...

I. Čerstvý výpis z registra trestov a doklad o najvyššom dosiahnutom vzdelaní NIE JE pre potrebu tejto firmy.

II. Osvedčenie NIE JE ako diplom alebo certifikát.

III. Nič NIE JE zadarmo.

IIII. V styku s touto firmou používajte zásadne miesto podpisu odtlačok pečatidla v tvare vášho podpisu.

...a priateľské rady

V. Pri odoberaní pracovných ponúk cez webový portál sa vyhnite oblasti Administratíva – číha tam najviac podvodov.

VI. Jednanie s náborárom si nahrávajte.

VII. O dopadoch zmluvy sa vopred poraďte s právnikom, najmä ak je nad podpisovým riadkom klauzula, že ste si zmluvu prečítali a súhlasíte s jej obsahom, ktorému rozumiete, alebo že nesiete následky za nesprávnosť údajov – nie tak kvôli správnosti ako kvôli následkom.

VIII. Vypýtajte od náborára písomné potvrdenie, že ste mu poskytli informácie, ktoré nie sú súčasťou životopisu (číslo identifikačného dokladu, výpis z registra trestov, fotografiu, doklad o vzdelaní), ešte pred podpísaním zmluvy a nie na základe zmluvy, ak ich požaduje hneď.

VIIII. Dávajte si pozor, koho pustíte k sebe domov – vrabce si čvirikajú, že finančný sprostredkovateľ mal s klientom konflikt, z ktorého jeden z nich nevyviazol živý: agent si pýtal na sprostredkovanie pôžičky hotové peniaze vopred, prišiel si po ne, klient mu ich odmietol dať a zúfalý agent zaútočil.

 

Záver. Stalo sa vám niekedy, že vám zdravotná sestra vzala kartu poistenca a zavrela sa s ňou v ambulancii možno dokonca v sprievode iného pacienta, kým vy ste zostali v čakárni? Bez karty poistenca predsa nemôžete odísť, takže vás vlastne držala v šachu a napadlo vám, že by také jednanie mali kompetentní zakázať, však? Ak vás drží v šachu podnikajúci subjekt pred založením vzťahu s ním, bude to znamenať, že sa pracovne nachádza na okraji priepasti. Pre niektorých bude mať tento článok informatívnu hodnotu, u iných vzbudí záujem, u ďalších nevzbudí nič a nájdu sa takí, u ktorých podnieti prudké emócie a unáhlené reakcie. Rozhodla som sa, že pre tento čas nepovolím diskusiu k článku, a ak zistíte, o ktorú firmu ide, dôkladne si, prosím, zvážte, či túto informáciu zverejníte, lebo aj za šírenie pravdy vás táto firma môže zažalovať pod nálepkou prečinu, aby pred zvyškom sveta vinila z poklesu záujmu o svoje služby niekoho iného než seba.

Upozorňujem, že neviem, čím firma nahradí záležitosti tu označené ako kľúčové po zverejnení tohto článku, je málo pravdepodobné, že začne hrať fér.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?